måndag 7 december 2009

Wtf?

Idag var en ganska soft dag, fikade med Sara efter hennes tenta, sen medan hon gav blod passade jag på att åka upp till stallet och fixa lite med Don för dagen. Jag har börjat fästa mig lite vid det stora åbäket faktiskt, imorrn ska jag dessutom rida honom för Andrea... Huga, det kommer bli intressant.
Efter det tyckte jag och Sara att det var dags för att åka hem till mig där lite allmänt skitsnack och eventuellt lussebak väntade. Bakandet blev det inte mycket av med, men vi hade det trevligt ändå.

Fick för övrigt ett väldigt intressant brev på posten från tingsrätten. Självklart undrar jag vad i helvete som pågår nu och river upp det. Det innehöll en massa papper om handlingarna i rätten för att ordna en förordnare för mamma. Tydligen måste jag skriva ett yttrande om allt detta och lämna in med dubbla kopior till rätten senast 18 december, annars läggs ärendet ner. Det väldigt underliga i det hela är att mamma redan skrivit på att hon går med på det, så varför ska jag skriva ett yttrande då? Jag har inte ens en aning om vad det är för yttrande de vill ha. Det är vid sådana här tillfällen jag önskar att man var lite mer hemma på juridik än vad jag är, men jag får väl ringa vår advokat imorrn och se vad jag ska göra med det.

Ska i veckan även åka med faster upp till Kalmar för att hälsa på farmor, vilket ska bli skoj. Det var så längesedan jag såg henne sist, och efter vad jag hört har hon förändrats en del... Åldern verkar ha börjat ta ut sin rätt på henne enligt faster och pappa. Jag vill i vilket fall som se henne nu, för jag saknar henne och ångrar att jag inte följde med upp nu sista gången innan pappa blev sjuk... Men hur skulle jag kunna veta att det skulle gå så illa?

Ah well, Kalmar först och sen är det lusseshow på stallet på söndag. Det ska bli kul, som det alltid brukar vara. Det ska vara fart och fläkt! Få komma med en uppdatering när jag landat i Lund igen, har inget internet i Kalmar, men min lilla dator åker såklart med ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar