fredag 11 juni 2010

And thus, the world keeps on turning...

Mycket har hänt sen jag senast skrev här. Jag är inne i en bättre period igen, livsglädjen börjar strömma tillbaka med den lilla biten sommar som kommit, trots att det mest består av regn. I måndags ägde pappas urnsättning rum. Riktigt dåligt väder var det, spöregnade hela dagen och jag var rädd att jag skulle tappa urnan med pappa när jag gick med honom till den sista viloplatsen. Det var så blött och halt. Så nu bor han på Norra kyrkogården här i Lund. En enkel gravsten pryder platsen där han ligger, men mer än så behövde varken jag eller Gustav. Vi ville bara ha någonstans att gå, någonstans där vi kanske får nån känsla av att han fortfarande finns nånstans och håller ett litet vakande öga över oss.

Lite gladare nyheter är att Sara fick ett erbjudande av Anne om Ragge. Hon ska dra ner på sin avel och hade väl egentligen tänkt sälja honom till Danmark, men hon frågde Sara först eftersom hon hade lovat att berätta när hon inte skulle ha kvar honom längre. Efter lite tittande på ekonomin kom vi fram till att om vi delar på honom så har vi råd, vilket resulterade i en febril jakt på stallplats, vilket inte är det lättaste när det gäller en hingst.
Men idag var vi i alla fall ute i Flyinge och tittade på två stall. Ett låg tyvärr lite långt bort från kollektivtrafiken och var väl egentligen kanske mer passande för konvalecenter som behöver lite lugn och ro, så det gick bort. Det andra ligger väldigt nära Flyinge Kungsgård, har fina hagar, och ett jättemysigt stall i lite äldre anda. Vi trivdes bra där både jag och Sara, så vi ska vänta och höra om de har bestämt sig på stallet i Hjärup vi ringde på i förra veckan, annars blir det uppstallning för Ragge hos Irene i Flyinge By. :)

Imorrn tar Amanda studenten, grattis på henne!!! Det kommer bli en fett awesome studentfest efteråt, Amanda har lovat att ingen ska gå hem nykter ;)
Men nu är det dags för mig att lägga mig i min hemskt stora och ensamma säng, (ja, vi vet alla vart den kommentaren var riktad) för jag ska upp tiiiidigt och jobba imorrn.
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Skönt att du mår bättre, rent allmänt nu! Vi syns kanske ikväll hos Amanda, inte bestämt om jag ska dit. Men om inte annat så får vi ta och ses nån annan dag, lite för länge sen sist :P

    SvaraRadera